
 
 

 

 
 

Tlačová informácia 
zo zasadnutia Rady pre vysielanie a retransmisiu, ktoré sa konalo dňa  

19. 11. 2020 v sídle Rady pre vysielanie a retransmisiu 
 
 
Z dôvodu ekonomických dopadov spôsobených súčasnou situáciou na elektronické médiá, Rada aj 
na dnešnom zasadnutí v súlade s uverejneným Vyhlásením ukladala pri porušení zákona sankcie na 
najnižšej zákonom prípustnej úrovni. Rada bude počas mimoriadneho obdobia šírenia vírusu 
COVID-19, okrem výnimočných prípadov závažného porušenia zákona, takto postupovať aj naďalej. 
 
Rada tiež v súlade s uverejneným Vyhlásením a na základe žiadosti Asociácie rádií Slovenska, 
nebude až do odvolania od rozhlasových vysielateľov požadovať zasielanie štatistiky o odohraných 
slovenských hudobných dielach za kalendárny mesiac, a to ani spätne. Rada však zároveň žiada 
vysielateľov aby aj napriek vyššie uvedenému opatreniu súčasnej vážnej situácii, dbali na plnenie 
povinností podľa § 28b zákona o vysielaní a retransmisii v čo najväčšej miere. 
 
Rada v súlade s Vyhlásením a na základe žiadosti Asociácie televíznych staníc Slovenska, nebude až 
do odvolania od televíznych vysielateľov požadovať zasielanie štatistiky o odvysielaných 
programoch televíznej programovej služby, obsahujúcu vyhodnotenie podielov programových 
typov, podielu programov vo verejnom záujme, podielov programov s multimodálnym prístupom, 
podielu európskej produkcie a podielu programov európskej nezávislej produkcie vrátane 
vyhodnotenia podielu nových diel. Rada zároveň upozorňuje, že odpustenie predmetnej povinnosti 
zo strany Rady, nemá vplyv na dodržiavania stanovených podielov európskej, európskej nezávislej 
produkcie ako aj podielov programov s multimodálnym vysielaním. 
 
Rada upozorňuje, že odpustenie akejkoľvek povinnosti nemá vplyv na dodržiavanie povinností 
podľa iných právnych predpisov vo vzťahu k iným subjektom a orgánom dohľadu (napr. kolektívna 
správa autorských práv); 
 
Rada apeluje na vysielateľov, aby zvážili predovšetkým s ohľadom na maloletých divákov vhodnosť 
typu programov, do ktorých vkladajú sprievodné informácie súvisiace s koronavírusom, ktoré môžu 
medzi maloletými divákmi vyvolať paniku; 
 
Na dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu:  
 

• udelila licenciu na celoplošné digitálne vysielanie televíznej programovej služby Body in 
Balance SK/CZ spoločnosti ASTEON Trade, s.r.o.; 

• uložila sankciu – pokutu 3 319 eur vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s.r.o. (programová 
služba DAJTO), za porušenie § 18aa ods. 1 písm. a) a c) ZVR v súvislosti s tým, že dňa 25. 5. 
2020 v čase o cca 17:31 hod. odvysielal doplnkovú obsahovú službu – titulky pre osoby so 
sluchovým postihnutím k programu Dva a pol chlapa, ktoré neboli zosynchronizované so 
zvukovou stopou programu a v ktorých čas zobrazenia v prepise/popise nebol dostatočný na 
zabezpečenie ich čitateľnosti;  

http://rvr.sk/aktualita-aktualizovane-vyhlasenie-rady-k-situacii-v-elektronickych-mediach-sposobenej-koronavirusom
http://rvr.sk/aktualita-aktualizovane-vyhlasenie-rady-k-situacii-v-elektronickych-mediach-sposobenej-koronavirusom
http://rvr.sk/aktualita-aktualizovane-vyhlasenie-rady-k-situacii-v-elektronickych-mediach-sposobenej-koronavirusom


• uložila sankciu – pokutu 663 eur vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ) za 
porušenie § 20 ods. 3 ZVR, v súvislosti s tým, že dňa 21. 4. 2020  v čase o cca 9:52 hod. 
odvysielal program Súdna sieň, ktorý označil ako nevhodný pre maloletých divákov do 12 
rokov, napriek tomu, že obsahoval expresívne vyjadrovanie a obscénne vyjadrovanie, ktoré 
vzhľadom na kontextuálny výskyt, frekvenciu výskytu, spôsob a formu spracovania alebo 
zobrazenia a vzhľadom na charakter, druh, umelecké a morálne posolstvo diela alebo 
programu možno považovať za primerané vekovej skupine maloletých od 15 rokov, pre ktoré 
mal byť klasifikovaný ako nevhodný pre maloletých divákov do 15 rokov, čím došlo 
k nesprávnemu uplatneniu JSO; 

• uložila úhrnnú sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi Stredoslovenská 
televízia, s.r.o. (programová služba Stredoslovenská televízia) za porušenie § 16 ods. 2 písm. 
c) ZVR v spojení s § 10 ods. 3 zákona o volebnej kampani a § 16 ods. 2 písm. c) ZVR  v spojení 
s § 12 ods. 3 zákona o volebnej kampani, v súvislosti s tým, že v dňoch 8 – 21. 2. 2020 
odvysielal programy Coffee Stories, ktoré boli politickou reklamou, v ktorých vystupovali 
zástupcovia politického subjektu, hnutia SME RODINA, I. Kašper a B. Kollár, v časovom 
rozsahu celkovo 1175 minút a 58 sekúnd, čím došlo k vysielaniu v rozpore s kritériom 
vyhradiť na vysielanie politickej reklamy najviac po 30 minút vysielacieho času pre 
kandidujúcu politickú stranu, spolu však najviac desať hodín vysielacieho času, a ktoré neboli 
na začiatku a na konci zreteľne označené a oddelené od ostatných programov a iných zložiek 
programovej služby odvysielaním oznamu, že ide o platené vysielanie a za porušene § 16 ods. 
3 písm. d) ZVR v súvislosti s vysielaním programu Top téma, dňa 8. 2. 2020, ktorý naplnil 
definíciu politickej publicistiky, pričom podľa vtedy platnej licencie nebol v podieloch 
programových typov programovej služby vyhradený žiaden podiel pre politickú publicistiku, 
a tiež vysielateľ Rade neoznámil zmenu podielov programových typov, resp. zmenu vysielania 
v predmetnom dni, čím došlo k vysielaniu v rozpore s udelenou licenciou; Rada zastavila 
správne konanie v časti týkajúcej sa podozrenia z porušenia § 32 ods. 9 ZVR (zákaz vysielania 
politickej reklamy), § 16 ods. 2 písm. c) ZVR v spojení s § 10 ods. 7 zákona o volebnej kampani 
(vysielanie v období volebnej kampane) a § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť 
a nestrannosť spravodajských a politickopublicistických programov). Rada zastavila správne 
konanie aj v časti možného porušenia § 16 ods. 2 písm. c) v spojení s § 10 ods. 3 a § 12 ods. 3 
zákona o volebnej kampani (časový rozsah vysielania politickej reklamy a jej zreteľné 
oddelenie a označenie) v súvislosti s vysielaním programu Cesty života v dňoch 10. – 16. 2. 
2020;  

• uložila úhrnnú sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi KREOS, s.r.o. 
(programová služba Východoslovenská televízia) za porušenie § 16 ods. 2 písm. c) ZVR 
v spojení s § 10 ods. 3 a 12 ods. 3 zákona o volebnej kampani v súvislosti s tým, že dňa  
8. – 21. 2. 2020 odvysielal programy Osobnosti, ktoré boli politickou reklamou a v ktorých 
vystupovali zástupcovia politického subjektu, hnutia SME RODINA, I. Kašper a B. Kollár, 
v časovom rozsahu celkovo 665 minút a 6 sekúnd, čím došlo k vysielaniu v rozpore s kritériom 
vyhradiť na vysielanie politickej reklamy najviac po 30 minút vysielacieho času pre 
kandidujúcu politickú stranu, spolu však najviac desať hodín vysielacieho času a ktoré neboli 
na začiatku a na konci zreteľne označené a oddelené ostatných programov a iných zložiek 
programovej služby odvysielaním oznamu, že ide o platené vysielanie. Rada zastavila 
správne konanie v časti možného porušenia § 32 ods. 9 ZVR (zákaz vysielania politickej 
reklamy), v časti možného porušenia § 16 ods. 2 písm. c) ZVR v spojení s § 10 ods. 3 
(vysielanie v období volebnej kampane) a § 16 ods. 2 písm. c) ZVR v spojení s § 10 ods. 3 
zákona o volebnej kampani (časový rozsah na vysielanie politickej reklamy) v súvislosti 
s vysielaním programov Osobnosti v dňoch 10. – 21. 2. 2020, v časti možného porušenia § 16 
ods. 2 písm. c) ZVR v spojení s § 10 ods. 7 zákona o volebnej kampani (zákaz vysielania iných 
ako zákonnom uvedených programov počas volebnej kampane, ktoré môžu ovplyvniť 
hlasovanie);  



• začala správne konanie voči vysielateľovi EUROPA 2, a.s. (programová služba Europa 2), vo 
veci možného porušenia § 20 ods. 4 ZVR (ochrana maloletých – časové zaradenie), v 
súvislosti s tým, že dňa 2. 10. 2020 o cca 16:02 hod. odvysielal program Sketch Bros na 
Europe 2, pričom mohlo dôjsť k nezabezpečeniu časového zaradenia tohto programu v súlade 
s podmienkami ustanovenými v JSO; 

• začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ PLUS) vo veci 
možného porušenia § 20 ods. 3 ZVR, v súvislosti s tým, že dňa 4. 10. 2020 v čase o cca 20:25 
hod. odvysielal program Kuriér, ktorý neoznačil žiadnym piktogramom nevhodnosti, čiže ho 
klasifikoval ako vhodný pre všetky vekové skupiny maloletých, čím mohlo dôjsť 
k nesprávnemu uplatneniu JSO; 

• začala správne konanie voči vysielateľovi L-MEDIA s.r.o. vo veci možného porušenia 
povinnosti ustanovenej v § 43 ZVR a v § 51 ods. 1 zákona č. 220/2007 Z. z. o digitálnom 
vysielaní z dôvodu možného personálneho prepojenia vysielateľa rozhlasovej programovej 
služby L-MEDIA s.r.o. a vysielateľa televíznej programovej služby Televízia Liptov, a.s. 
navzájom; 

• začala správne konanie voči vysielateľovi Televízia Liptov a.s. vo veci možného porušenia 
povinnosti ustanovenej v § 43 ZVR a v § 51 ods. 1 zákona č. 220/2007 Z. z. o digitálnom 
vysielaní z dôvodu možného personálneho prepojenia vysielateľa rozhlasovej programovej 
služby L-MEDIA s.r.o. a vysielateľa televíznej programovej služby Televízia Liptov, a.s. 
navzájom; 

• udelila predchádzajúci súhlas s prevodom 50 %-ného obchodného podielu na základnom 
imaní a hlasovacích právach držiteľa licencií č. TD/213, spoločnosti Grand Cru Media s.r.o., 
Sliezska 9, 831 03, Bratislava – mestská časť Nové Mesto zo spoločníka – prevodcu Ing. 
Zuzana Vrbová, Pod Zečákom 70, 841 03 Bratislava na nadobúdateľa JUDr. Branko Vrba, H. 
Meličkovej 9, 841 05 Bratislava, ktorý prevodom 50 %-ného obchodného podielu z prevodcu 
na nadobúdateľa získa 100 %-ný podiel na základnom imaní a na hlasovacích právach 
spoločnosti Grand Cru Media s.r.o., Sliezska 9, 831 03, Bratislava – mestská časť Nové Mesto; 

 

• uznala za neopodstatnené nasledujúce sťažnosti, respektíve ich časti, a to na: 
- vysielanie programu Pálenica Borisa Filana zo dňa 12. 9. 2020 (ochrana ľudskej 

dôstojnosti, podnecovanie k nenávisti, znevažovanie na základe pohlavia, RTVS, Rádio 
Slovensko); 

- vysielanie programov Správy RTVS, Rádiožurnál, Správy a komentáre, zo dňa 6. 10. 2020 
(objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politickopublicistických programov, RTVS, 
Rádio Slovensko); 

- vysielanie programu Správy RTVS, z dní 21. a 22. 9. 2020 (skrytá mediálna komerčná 
komunikácia, RTVS, Jednotka);  

- vysielanie programu Na telo, zo dňa 27. 9. 2020 (objektívnosť a nestrannosť 
spravodajských a politickopublicistických programov, MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s r.o., 
TV MARKÍZA); 

- vysielanie programu Televízne Noviny, príspevok s názvom Psie zabíjačky na Slovensku, zo 
dňa 19. 9. 2020 (ochrana maloletých, MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s r.o., TV MARKÍZA); 

- vysielanie programu Profesionáli, zo dňa 11. 10. 2020 (ochrana maloletých, MAC TV 
s.r.o., JOJ PLUS) 

- vysielanie programu Tak takto?!, zo dňa 14. 10. 2020 (objektívnosť a nestrannosť 
spravodajských a politickopublicistických programov, ochrana ľudskej dôstojnosti, 
hanobenie na základe politického presvedčenia, TA3. C.E.N. s.r.o.); 
 

 
 



Všetky uznesenia prijaté dňa 19. 11. 2020 budú zverejnené v zápisnici zo zasadnutia na webovej stránke 
Rady. 

 
Kontakt pre médiá:  
Mgr. Ivana Čaučíková  
hovorkyňa     
Rada pre vysielanie a retransmisiu  
mobil: +421 918 696 286  
tel.: +421 2 20 90 65 03 
mail: ivana.caucikova@rvr.sk 
 

 

mailto:ivana.caucikova@rvr.sk

