
 
 

 

 
Tlačová informácia 

zo zasadnutia Rady pre vysielanie a retransmisiu, ktoré sa konalo dňa  
22. 10. 2019 v sídle Rady pre vysielanie a retransmisiu 

 
Na dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu:  
 

 odňala frekvenciu 92,3 MHz Levice, vysielateľovi RADIO ONE, s.r.o. (programová služba 
Rádio One), za porušenie § 68 ods. 7 písm. a) ZVR z dôvodu, že v dňoch 12. 3. 2019,  
20. 5. 2019 a 8. 8. 2019 nevyužíval frekvenciu na účely, na ktoré mu bola pridelená; 

 uložila sankciu – pokutu 3 319 eur vysielateľovi Rozhlas a televízia Slovenska, vysielateľ na 
základe zákona (programová služba Jednotka) za porušenie §18aa ods. 1 písm. c) ZVR 
(multimodálny prístup) v súvislosti s vysielaním titulkov pre osoby so sluchovým postihnutím 
v rámci programov Duel a 5 proti 5, dňa 15. 2. 2019 a programu Najväčší Slovák, dňa  
6. 4. 2019, v rámci ktorých pri zobrazovaní titulkov nebola dodržaná povinnosť používať 
pomlčku na začiatku vety ako znamienko na oddelenie hovoreného prejavu jednej postavy 
od predchádzajúceho hovoreného prejavu inej postavy; 

 uložila sankciu – pokutu 663 eur vysielateľovi MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová 
služba TV MARKÍZA) za porušenie § 20 ods. 3 ZVR (ochrana maloletých - JSO), ku ktorému 
došlo dňa 20. 3. 2019 o cca 19:00 hod. odvysielaním programu Televízne noviny, (príspevok 
s názvom Karadžič dostal doživotie), ktorý obsahoval zobrazenie reálneho násilia s jeho 
následkami a obeťami v podobe odvysielania obrazov zranení, krvi a telesných znetvorení bez 
príslušného predchádzajúceho slovného upozornenia „Nasledujúce zábery nie sú vhodné pre 
maloletých divákov“, čím došlo k nesprávnemu uplatneniu JSO; 

 uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi Rozhlas a televízia 
Slovenska, vysielateľ na základe zákona, za porušenie § 28b ods. 1 ZVR, v súvislosti s tým, že 
za mesiace január, február a marec 2019 nevyhradil v rozhlasovej programovej službe Rádio 
Devín a Rádio Patria z času vysielania hudobných diel najmenej 35 % vysielaniu slovenských 
hudobných diel a za porušenie § 28b ods. 4 ZVR, v súvislosti s tým, že za mesiac január 2019 
v prípade programovej služby Rádio Devín a za mesiace január, február a marec 2019 
v prípade programových služieb Rádio Patria a Rádio Pyramída nevyhradil z času vysielania 
vyhradeného slovenským hudobným dielam najmenej 20% vysielaniu nových slovenských 
hudobných diel; 

 uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona  vysielateľovi T – services, s.r.o. 
(programová služba TVT – Turzovská televízia) za porušenie § 16 ods. 2 písm. c) ZVR v spojení s 
§ 14 ods. 1 zákona č. 181/2014 Z. z. o volebnej kampani, ku ktorému došlo tým, že dňa  
8. a 9. 11. 2018 v čase o cca 13:59 hod., 14:58 hod., 15:58 hod. a 16:58 hod. odvysielal v 
rámci programu Turzovské aktuality príspevky s názvom Obyvatelia bytovky 272 v Predmieri 
sa dočkali; V Predmieri rastie oporný múr, vyrieši dlhodobý problém; Chodník na Vyšnom 
Konci je už dokončený; Preventívne opatrenia proti povodniam na Vyšnom Konci; Práce 
pokročili – pri železničnej stanici sa už asfaltuje; Získaný asfaltový výfrez mesto znovu využije, 
ktoré obsahovali informácie o primátorovi mesta Turzovka, ktoré boli v prospech tohto 
kandidáta vo voľbách do orgánov samosprávy obcí 2018;  

 začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ) vo veci 
možného porušenia § 16 ods. 3 písm. l) ZVR v súvislosti s tým, že nedodal Rade na jej 
vyžiadanie súvislý záznam vysielania programu Súdna sieň, zo dňa 28. 8. 2019; 



 začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ) vo veci 
možného porušenia § 20 ods. 3 ZVR (ochrana maloletých - JSO), ku ktorému mohlo dôjsť tým, 
že dňa 11. 8. 2019 o cca 20:40 hod. odvysielal program Kuriér 4 – Reštart, označený ako 
nevhodný pre maloletých divákov do 12 rokov, čím mohlo dôjsť k nesprávnemu uplatneniu 
JSO; 

 začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová 

služba DAJTO) vo veci možného porušenia § 20 ods. 4 ZVR (ochrana maloletých – časové 

zaradenie) v súvislosti s tým, že dňa 15. 8. 2019 o cca 08:40 hod. odvysielal upútavky na 

program Bournov mýtus a program Demolátor, označené ako nevhodné pre maloletých do 

15 rokov, ktoré predchádzali programu Tom a Jerry, ktorý označil ako nevhodný pre 

maloletých divákov do 7 rokov, čím mohol porušiť povinnosť zohľadniť vekovú vhodnosť 

programov a iných zložiek programovej služby pre maloletých a zabezpečiť ich časové 

zaradenie v súlade s podmienkami JSO; 

 uznala za neopodstatnené 6 sťažností, respektíve ich častí. 
 
 

Všetky uznesenia prijaté dňa 22. 10. 2019 budú zverejnené v zápisnici zo zasadnutia na webovej stránke 
Rady. 

 
Kontakt pre médiá:  
Mgr. Ivana Čaučíková  
hovorkyňa     
Rada pre vysielanie a retransmisiu  
mobil: +421 918 696 286  
tel.: +421 2 20 90 65 03 
mail: ivana.furjelova@rvr.sk 
 

mailto:ivana.furjelova@rvr.sk

